1 2 aim
  • RE/MAX Plus - Μεσιτικό Γραφείο Νότια Προάστια

Blog

Πώς να Γίνετε Επιτυχημένος Team Leader της RE/MAX Plus

Συγχαρητήρια. Είστε ένας άξιος συνεργάτης της RE/MAX και θέλετε να ξεκινήσετε τη δική σας ομάδα. Σίγουρα, είναι το επόμενο βήμα για επαγγελματική ανέλιξη το οποίο εμείς στη RE/MAX Plus όχι μόνο στηρίζουμε αλλά και προσδοκούμε από τους συνεργάτες μας.

Η δημιουργία μίας ομάδας και κυρίως, μίας επιτυχημένης ομάδας ικανών μεσιτών ξεκινά από το μηδέν: Δηλαδή, από τη στιγμή που επιλέγετε τους συνεργάτες σας. Φυσικά, αυτή η επιλογή δεν περιορίζεται στην εξέταση των πτυχίων ή των επαγγελματικών επιτυχιών. Και αυτό γιατί δεν είναι όλοι ικανοί να εργαστούν σε ομάδες ούτε όλες οι ομάδες είναι ίδιες.

Σίγουρα, η εμπειρία και η ανεπτυγμένη διαίσθηση είναι ικανότητες που βοηθούν σημαντικά ώστε να επιλέξετε τους καλύτερους. Ωστόσο, ούτε όλοι έχουν σε υπέρτατο βαθμό αυτά τα προσόντα ούτε σημαίνει πως αν κάποιος δεν διαθέτει μεγάλη εμπειρία ή διαίσθηση δεν μπορεί να δημιουργήσει μία εξαιρετική ομάδα. Μπορεί όμως να χρησιμοποιήσει κάποιες συμβουλές και εργαλεία που θα συμβάλλουν στον τρόπο επιλογής των συνεργατών συμβούλων ακινήτων, αλλά και στη συμπεριφορά που θα χρειαστεί να υιοθετήσετε προκειμένου να διακριθείτε ως ένας κορυφαίος team leader.

Team building και ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας καλής ομάδας

Για να δημιουργήσετε μία καλή ομάδα και να ηγηθείτε αυτής αποτελεσματικά, πρέπει καταρχάς να γνωρίζετε ποια είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα team να ξεχωρίζει. Δηλαδή, να φροντίσετε ώστε η ομάδα σας να διαθέτει:

-σαφήνεια ότι οι ομαδικοί στόχοι είναι και στόχοι του καθενός

-αποδοχή των εσωτερικών ιεραρχιών και των επιλεγμένων ή φυσικών επικεφαλής

-επίγνωση για τις διαφορετικές προσωπικότητες και τις δυνατότητες που έχει κάθε μέλος καθώς και σεβασμός στις προσδοκίες του καθενός

-αλληλεξάρτηση και ευελιξία στην ανάθεση των διαφόρων υποθέσεων

-διαβούλευση και ανταλλαγή καλών πρακτικών για τη διαχείριση σχέσεων και την επίλυση συγκρούσεων

Μια άλλη πτυχή που θεωρείται δεδομένη όταν αναφερόμαστε –ειδικά στη RE/MAX- για team building είναι ότι δεν μιλάμε για μηχανές, αλλά για ανθρώπους: με φιλοδοξίες, προβλήματα και ελπίδες. Εάν αυτό σας φαίνεται ασήμαντο, πραγματικά κινδυνεύετε να χάσετε το παιχνίδι. Είναι εξάλλου αλήθεια ότι ακόμη και η καλύτερη ομάδα περνάει κρίση όταν βρίσκεται υπό πίεση. Εάν επομένως η ανθρώπινη φύση υποτιμάται, η δική σας και των συνεργατών σας, υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να διαλυθούν όλα και –συχνά αυτό γίνεται- στη χειρότερη στιγμή. Γι’ αυτό για εμάς στη RE/MAX Plus, η ενσυναίσθηση έχει θεμελιώδη σημασία.

Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε, από τη δεκαετία του '90 η προσοχή των εταιρειών επικεντρώνεται στο πώς να διασφαλιστεί ότι μια ομάδα συναδέλφων μπορεί να γίνει μια δεμένη ομάδα. Τα αποτελέσματα, ωστόσο, δεν είναι πάντα ενθαρρυντικά. Ο λόγος; Μιλάμε για διαφορετικούς ανθρώπους, με ετερογενή οράματα και αντιλήψεις.

Η ψυχολογία του team leading: Πώς να δημιουργήσετε μία ομάδα με ενσυναίσθηση

Δεν υπάρχει κανένας που να εμφανίζεται σε συνέντευξη για δουλειά και να μην παρουσιάζει τον καλύτερό του εαυτό: Με σωστή ένδυση, εξαιρετικές σπουδές και επαγγελματικά επιτεύγματα, με προσωπικότητα δυναμική και πολλά υποσχόμενη. Ωστόσο, αν έπειτα από μερικούς μήνες συνειδητοποιήσετε ότι δεν έχει και τόσο καλή συνεργασία με τους συναδέλφους του ή δεν προτιμάται από τους πελάτες, σε βάρος της φήμης της RE/MAX και της ομάδας σας τι κάνετε; Σε εκείνο το σημείο οι επιλογές γίνονται περίπλοκες, τόσο σε σχεσιακό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Προτού προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια, χρειάζεται σκέψη και ορθή λήψη αποφάσεων.

Η επιστήμη της Ψυχολογίας και οι έρευνες σε σχέση με την κωδικοποίηση των διαφορετικών προσωπικοτήτων, θα σας φανούν πολύ χρήσιμα εργαλεία για να προχωρήσετε στις ενέργειες που θα κάνετε ώστε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα. Τις διαφορετικές προσωπικότητες που συναντάει κανείς κωδικοποίησε πρώτος ο Ελβετός λόγιος Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ (Carl Gustav Jung), στις αρχές του 1900. Ο Γιουνγκ καθιέρωσε κατηγορίες πλευρών της προσωπικότητας, η έκταση και η αλληλεπίδραση των οποίων κατέστησαν δυνατό να προσδιοριστούν με κάποια ακρίβεια αυτό που ονόμασε ψυχολογικούς τύπους.

Σήμερα ο κλάδος της ψυχολογίας της εργασίας έχει αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό. Οι εκτεταμένες έρευνες και οι επιστημονικές μελέτες επιτρέπουν να έχετε μια πλήρη εικόνα της προσωπικότητας του υποψηφίου και της ικανότητάς του να αλληλεπιδρά σε μια ομάδα εργασίας.

Πολλά από αυτά τα τεστ είναι διαθέσιμα δωρεάν και στο Διαδίκτυο. Έτσι, μπορείτε να έχετε υποψήφια προφίλ χωρίς κόστος: είναι ένα βήμα μπροστά σε σύγκριση με την απλή διαίσθηση, αν και δεν μπορεί να σας πάει και πολύ μακριά. Το επόμενο βήμα είναι να βρείτε μερικούς έξυπνους και πρόθυμους ανθρώπους που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.

Εάν πάλι η πρόθεσή σας είναι το όνομά σας να φτάσει στα ύψη, η καλύτερη στρατηγική είναι να στοχεύσετε στα πλεονεκτήματα της δημιουργίας ομάδας: να θυμάστε ότι η ομάδα σας αντιπροσωπεύει το εμπορικό σήμα και η επωνυμία είστε εσείς!

Ένα τέτοιο όνειρο αξίζει μια αντίστοιχη επένδυση: Συμπεριλάβετε τη διαχείριση των πιο ενημερωμένων και ανταποκρινόμενων τεστ προσωπικότητας στη διαδικασία πρόσληψης εργαζομένων και αναθέστε τα επόμενα βήματα για ανάλυση και συμβουλές σε ειδικούς του κλάδου. Είναι ο καλύτερος τρόπος για τη δημιουργία δεμένων και αποτελεσματικών ομάδων εργασίας, όπου ο κίνδυνος συγκρούσεων ελαχιστοποιείται εξαρχής και η ικανότητα αλληλεπίδρασης στη διαχείριση των αποτυχιών είναι σίγουρη.

Δημιουργία ομάδας και πώς θα πρέπει δρα ένας επιτυχημένος team leader

Βρήκατε τους συνεργάτες και φτιάξατε την ομάδα που επιθυμούσατε. Είστε πλέον ένας team leader. Ακόμη όμως και αν ακολουθήσατε όλες τις συμβουλές και θεωρείτε ότι κάνατε τις σωστές επιλογές δεν αποκλείεται να προκύψουν προβλήματα. Σ’ αυτό το σημείο, θα εξετάσουμε πώς μπορεί ένας leader να λειτουργεί ανά πάσα στιγμή ώστε να διατηρεί την αρμονία της ομάδας αλλά και να εμποδίζει τα προβλήματα να ανακόψουν την πορεία της προς την κορυφή. Κυρίως, θα δούμε τις λανθασμένες αντιλήψεις και εντυπώσεις που έχουν συχνά οι επικεφαλής ομάδων για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζουν τους συνεργάτες τους ή τα εμπόδια που ανακύπτουν.

Συγκεντρώσαμε 7 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι team leader και σας παραθέτουμε πώς μπορείτε να τα αποφύγετε.

#1 Ξεχάστε τον χρυσό κανόνα των σχέσεων

Αν τα έχετε καταφέρει μέχρι στιγμή στη ζωή σας είναι πολύ πιθανό να είστε εξοικειωμένοι με τον Χρυσό Κανόνα: «Φερθείτε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας φερθούν». Και αυτό ίσως είναι το πρώτο σας λάθος.

Ο καθένας είναι διαφορετικός και ίσως θέλει να του φέρονται διαφορετικά. Οι μεγάλοι ηγέτες υιοθετούν τον πλατινένιο κανόνα που λέει: «Θα φέρομαι στους ανθρώπους όπως θέλουν να τους φέρονται». Και δεσμεύονται να γνωρίζουν τους ανθρώπους τους αρκετά καλά προκειμένου να καταλάβουν τι ακριβώς σημαίνει αυτό.

Είτε εφαρμόζετε τον πλατινένιο κανόνα σε μέλη της ομάδας είτε σε πελάτες (είθισται!) – πρέπει να θέσετε μερικές σημαντικές ερωτήσεις. Αυτές που κυρίως πρέπει να λάβετε υπόψη είναι:

 Πώς προτιμάτε να επικοινωνώ μαζί σας; Πώς θα προτιμούσατε να επικοινωνήσετε μαζί μου;

 Εάν πρέπει να γίνουν αλλαγές, πόσο χρόνο χρειάζεστε να σας ειδοποιήσω πιο πριν;

 Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα τυχόν συγκρούσεις;

Ο Πλατινένιος Κανόνας είναι αμφίδρομος, οπότε αν εισάγετε αυτήν την ιδέα στους συνεργάτες σας είναι πολύ πιθανό να δείτε μια αλλαγή στην κουλτούρα της ομάδας σας προς το καλύτερο.

#2 Ξεχνάτε ότι χρειάζεται συνεχής καθοδήγηση, κατευθυντήριες γραμμές και αξιολόγηση

Οι ηγέτες συχνά φτάνουν ψηλά γιατί έχουν ισχυρό ένστικτο, ενεργούν γρήγορα και αποφασιστικά, ρισκάρουν και επιδιώκουν να επιτύχουν αποτελέσματα. Οι άξιοι team leader αναγνωρίζουν επίσης ότι οι επιτυχημένες ομάδες και οι επιχειρήσεις απαιτούν συνεργάτες που είναι υποστηρικτικοί, μεθοδικοί, θέλουν σαφείς οδηγίες και έχουν βαθιά επιθυμία να κατανοήσουν τι περιμένει ο επικεφαλής τους από αυτούς. Με άλλα λόγια, τα μέλη της ομάδας σας δεν είναι σαν εσάς.

Αφιερώστε, λοιπόν, χρόνο για να μοιραστείτε το όραμά σας, να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και να συμβουλεύετε τους ανθρώπους σας σχετικά με το τι χρειάζεται για να επιτύχετε τους επιθυμητούς στόχους σας. Αν περιμένετε από εκείνους να διαβάσουν το μυαλό σας, να κάνουν υποθέσεις ή να λειτουργήσουν στο κενό, μάλλον κάτι δεν έχετε καταλάβει καλά.

Οι άνθρωποι στον κλάδο μας συμμετέχουν σε ομάδες και οργανισμούς επειδή θέλουν να είναι μέρος κάποιας επιτυχημένης ιδέας αλλά θέλουν και καθοδήγηση. Έτσι, εάν σκοπεύετε να γίνετε σπουδαίος team leader, πρέπει να είστε προσιτός, ιδιαίτερα επικοινωνιακός και να διαμορφώνετε την υψηλού πνεύματος συμπεριφορά που περιμένετε από αυτούς.

#3. Μην αμελείτε την υποστήριξη και την ενίσχυση των ικανοτήτων

Μπορείτε να είστε αφεντικό και να προσλαμβάνετε άτομα για να κάνετε συγκεκριμένες δουλειές ή μπορείτε να είστε ένας ηγέτης με μεγάλη εκτίμηση και θαυμασμό που δεσμεύεται να βοηθήσει τους ανθρώπους του να αναπτυχθούν και να επιτύχουν ό,τι μπορούν; Η επιλογή είναι δική σας.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι αυτά που πιστεύετε δεν είναι απαραίτητα γεγονότα. Η ιδέα ότι καθοδηγείτε αυτούς που μπορεί να λάμπουν πιο έντονα από εσάς ή ότι φροντίζετε τον δικό σας ανταγωνισμό είναι πρόβλημα νοοτροπίας. Δημιουργήστε μια καταπληκτική ομάδα που παρέχει ανάπτυξη και ευκαιρίες, και κανείς δεν θα φύγει ποτέ. Αν το κάνει κάποιος, να είστε υπερήφανος. Η καθοδήγησή σας πιθανότατα άλλαξε την πορεία της καριέρας του - και της ζωής του.

Εάν θέλετε να συνεχίσετε να προσελκύετε μεγάλα ταλέντα στην ομάδα σας, πρέπει να δείξετε πώς οι άλλοι έχουν μεγαλώσει και ευημερήσει ως αποτέλεσμα της ευθυγράμμισης μαζί σας. Η ηγεσία απαιτεί από εσάς να θέσετε τις ανάγκες των άλλων πρώτα, παραμερίζοντας το εγώ σας και την προσωπική ανταγωνιστικότητά σας. Η ηγεσία δεν απαιτεί από εσάς να είστε ειδικοί σε όλους τους τομείς ή να έχετε καταλάβει τα πάντα. Αρκεί να τους δείξετε ότι νοιάζεστε.

#4. Όρια, όρια, όρια

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: Κανείς δεν πρόκειται ποτέ να εργαστεί τόσο σκληρά όσο εσείς για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας. Μπορείτε να δηλώνετε «Είμαι διαθέσιμος 24/7» αλλά το να το περιμένετε από τους άλλους να κάνουν το ίδιο είναι εξωπραγματικό και εγωιστικό. Θυμάστε τον πλατινένιο κανόνα; Οι μεγάλοι ηγέτες αγκαλιάζουν τους ανθρώπους τους και τιμούν αυτό που είναι σημαντικό για αυτούς. Θέλουν ισορροπία. Η ισορροπία έρχεται ως αποτέλεσμα ορίων.

Για πολλούς, αυτό σημαίνει τακτικές αργίες, οικογενειακό χρόνο, διακοπές και δυνατότητα απενεργοποίησης των τηλεφώνων τους. Εάν στέλνετε μηνύματα και email σε περίεργες ώρες περιμένοντας άμεση απάντηση, δείχνοντας δυσαρέσκεια επειδή κάποιος πρέπει να φροντίσει ένα άρρωστο παιδί ή έναν ηλικιωμένο γονέα ή γενικά θέλει λίγο ελεύθερο χρόνο, ήρθε η ώρα να σταματήσετε. Τώρα.

#5. Μην ξεχνάτε τον καλό λόγο και την αναγνώριση

Αν δείτε μετά από μερικούς μήνες καλής εργασίας κάποιον συνεργάτη σας να γίνεται απόμακρος και να μην αποδίδει όπως πριν, μη βιαστείτε να πείτε «πρέπει να φύγει από την ομάδα».

Θέστε στον εαυτό σας μερικά ερωτήματα: Γιατί αυτή η αλλαγή; Τι μπορεί να τον απασχολεί; Χρειάζεται ίσως περισσότερη βοήθεια; Και το κυριότερο: Μήπως του έχετε ανακόψει την όρεξη για δουλειά γιατί ποτέ δεν αναγνωρίσατε ό,τι καλό έχει κάνει;

Παρόλο που είναι εύκολο για τους leader να εντοπίζουν πότε κάποιος κάνει λάθος, θα απολαμβάνετε μεγαλύτερο σεβασμό και θα κερδίζετε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη εάν δίνετε προσοχή σε αυτό που οι άνθρωποί σας κάνουν σωστά. Επαινέστε τους, λοιπόν. Πείτε «ευχαριστώ». Δώστε τους χαρά και κουράγιο να συνεχίζουν δυναμικά. Γίνετε ο ηγέτης με τον οποίο αγαπούν να συνεργάζονται οι άλλοι.

#6. Συμβουλευτείτε τους συνεργάτες σας

Στην αρχή, χρειάστηκε να πάρετε μια απόφαση, όπως και έγινε: Δεν ήταν ανάγκη να ζητήσετε άδεια από κάποιον, να συμβουλευτείτε τους έμπιστους συμβούλους σας ή να ανησυχήσετε πώς οι επιλογές σας μπορεί να επηρεάσουν τους γύρω σας - γιατί όταν ξεκινάμε, συνήθως το κάνουμε μόνοι μας.

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις δημιουργούνται για να αναπτυχθούν και να κλιμακωθούν, και αυτό αναπόφευκτα οδηγεί όχι μόνο στην προσθήκη περισσότερων ατόμων και μεθοδολογιών αλλά σε ακόμη μεγαλύτερες αποφάσεις όπως ο σχεδιασμός ενός φυσικού χώρου εργασίας και η σχέση μεσιτείας.

Με την ανάπτυξη επίσης προκύπτει το γεγονός ότι πλέον υπάρχουν και άλλοι που πρέπει να λάβετε υπόψη και εάν είστε έξυπνος ηγέτης, θα ζητήσετε προτάσεις, θα υπολογίσετε τις απόψεις τους και θα τις συμπεριλάβετε στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Όταν δεν το κάνετε, τα πράγματα μπορεί να πάνε τρομερά στραβά.

#7. Αφήστε τα προβλήματα και τελειομανία σας στο σπίτι σας

Η παροχή ευκαιριών στους άλλους δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να προβάλλει συνέχεια την κακή του διάθεση, τις μη ρεαλιστικές προσδοκίες ή την τελειομανία του. Οι ανυποχώρητοι, μικροπρεπείς, ασυμβίβαστοι team leaders αποκτούν γρήγορα φήμη – αλλά όχι για καλό.

Εάν βλέπετε στον εαυτό σας τέτοια χαρακτηριστικά, αλλάξτε αμέσως συμπεριφορά. Εκτός από το γεγονός ότι καθίσταται σχεδόν αδύνατο να δημιουργήσετε μια θετική κουλτούρα στην ομάδα πρέπει να το θυμάστε αυτό: Οι καλοί εργαζόμενοι δεν αφήνουν τις καλές δουλειές. Αφήνουν τους κακούς ηγέτες.

Υπάρχει ελπίδα για όσους έχουν αρκετή αυτογνωσία να αναγνωρίσουν πού υπολείπονται ως ηγέτες. Ένας ψυχοθεραπευτής, ένας life coacher ή ένας βετεράνος της μεσιτείας και του team leading μπορούν να σας παρέχουν υποστήριξη καθώς προσπαθείτε να διορθώσετε τη συμπεριφορά που σας εμποδίζει να επιτύχετε όλα όσα είστε ικανοί.

Εν κατακλείδι, η ουσία είναι η εξής: Οι επιτυχημένες ομάδες και επιχειρήσεις απαιτούν προσεκτικούς, αφοσιωμένους ηγέτες στο τιμόνι. Το να το αντιληφθούμε ως αρχή είναι το πρώτο βήμα. Έπειτα, φροντίστε να μοιράζεστε τις προθέσεις σας με τους ανθρώπους σας: Είναι πιο πιθανό ότι με τον τρόπο αυτό θα βρείτε ενθουσιώδη ανταπόκριση και είναι βέβαιο ότι μια τέτοια συμπεριφορά θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη παραγωγικότητα, αυξημένο ηθικό και διατήρηση ταλέντων. Λοιπόν, τι περιμένετε; Πάρτε τα ηνία στα χέρια σας, σήμερα!