1 2 aim
  • RE/MAX Plus - Μεσιτικό Γραφείο Νότια Προάστια

Blog

Αξιολογήσεις και Διαδικτυακή Φήμη: Το Δίδυμο για την Επιτυχία του Καλού Μεσίτη

Η διαδικτυακή φήμη και τα μεσιτικά γραφεία είναι δύο κόσμοι που πρέπει να διασχίσουν μαζί τον ίδιο δρόμο. Πολλοί μεσίτες ίσως δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί απόλυτα τη σημασία του να έχεις ένα καλό όνομα στα κοινωνικά δίκτυα και γενικά στο Ίντερνετ. Και κυρίως πόσο μεγάλο αντίκτυπο μπορεί αυτό να έχει στην επαγγελματική τους πορεία.

 

Μια απορία που συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία καλής φήμης μέσα από το Διαδίκτυο είναι αυτή των αξιολογήσεων. Και η ερώτηση που προκύπτει είναι θεμιτή: Γιατί οι κριτικές είναι τόσο σημαντικές; Τι πρέπει να παροτρύνει τους ιδιοκτήτες ακινήτων και τους υποψήφιους αγοραστές να εμπιστεύονται τις λέξεις που γράφουν οι πελάτες των μεσιτικών γραφείων;

Η άνοδος των social media, των φόρουμ και άλλων ιστοσελίδων και hubs με μεγάλη απήχηση έχει εξασφαλίσει ότι οι καταναλωτές παντού έχουν έναν τρόπο να κάνουν τις φωνές τους να ακουστούν. Πράγματι, όποια ηλεκτρονική διεύθυνση και αν επισκεφτείτε θα βρείτε σχόλια που μιλούν για την εταιρεία, άλλοτε αρνητικά και άλλοτε θετικά. Πόσο καλό ή κακό ήταν ένα προϊόν, πόσο γρήγορα ανταποκρίθηκαν στο αίτημα για προσφορά, κ.οκ. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με τα κτηματομεσιτικά γραφεία.

Ο σκοπός ενός μεσιτικού γραφείου εξάλλου δεν είναι η απόκτηση κάποιων πελατών τον χρόνο και μετά να κλείνει τις πόρτες του. Αντίθετα θέλει να δημιουργεί τουλάχιστον αρκετούς νέους πελάτες χρόνο με το χρόνο, με συνέπεια και με μακροπρόθεσμη προοπτική.

Η ύπαρξη μιας διαδικτυακής φήμης επομένως, η οποία βασίζεται σε πολλές και αληθινές διαδικτυακές αξιολογήσεις είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να είστε ανταγωνιστικοί μακροπρόθεσμα.

Πώς να κερδίσετε περισσότερες αξιολογήσεις

Το πρώτο βήμα για να εξασφαλίσετε θετικές αξιολογήσεις είναι να κάνετε τη διαδικασία απλή. Όλοι αναζητούμε ευκολία στη ζωή. Και επειδή όταν κάποιος έχει μια θετική εμπειρία από τη λήψη μιας υπηρεσίας, σπάνια θα θυμηθεί να ευχαριστήσει τον πάροχο της – αντίθετα από την αρνητική εμπειρία. Πράγματι, οι πελάτες είναι σύμφωνα με έρευνες κατά 21% πιο διατεθειμένοι να αφήσουν μια αρνητική κριτική έπειτα από μια κακή εμπειρία, παρά μια θετική έπειτα από μια καλή συνεργασία. Και αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι θέλουν διέξοδο για την απογοήτευσή τους.

Το να αφήσει λοιπόν ο ευχαριστημένος πελάτης μια στον θετική αξιολόγηση στο Google ή στο προφίλ σας στο Facebook, στο Instagram ή στο Linkedin απαιτεί επιπλέον προσπάθεια. Κι όμως, μπορείτε να ανατρέψετε την εντύπωση ότι η σύνταξη μιας αξιολόγησης είναι σκληρή δουλειά. Πώς με το να κάνετε τη διαδικασία πιο εύκολη, δίνοντάς τους σε ορισμένες περιπτώσεις και έτοιμες λύσεις.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να τους στείλετε έτοιμο το link για την υποβολή αξιολόγησης στο Google My Business.Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης σας δεν χρειάζεται να ξοδεύει χρόνο για να το βρει.

Πού θέλουμε να έχουμε περισσότερες αξιολογήσεις

Κατ’ αρχάς, οι αξιολογήσεις πρέπει να βρίσκονται εκεί που είστε εσείς – και οι ανταγωνιστές σας. Και αυτό σημαίνει ότι δεν φτάνει να υπάρχουν κριτικές στην προσωπική σας ιστοσελίδα, αλλά να υπάρχουν και εκεί όπου ο κόσμος θα σας αναζητήσει.

Έτσι, οι πελάτες σας θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε ό,τι σκέφτονται και λένε οι άλλοι όχι μόνο στην ιστοσελίδα σας. Θα πρέπει να βάλουν αξιολογήσεις στο Google My Business και στο Facebook. Επίσης καλό θα ήταν να κάνουν like στη σελίδα σας στο Instagram και το LinkedIn. Και φυσικά σε εξειδικευμένους ιστότοπους για την αγορά ακινήτων.

Αναζητήστε τον εαυτό σας στο Διαδίκτυο και δείτε τι εμφανίζεται. Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι τα πρώτα αποτελέσματα για το όνομά σας στο Google βρίσκονται στο Facebook. Βεβαιωθείτε επομένως ότι έχετε πολλές θετικές -και πρόσφατες- κριτικές εκεί!

Αξιοποιήστε το LinkedIn

Το LinkedIn ειδικότερα προσφέρεται για την δημιουργία επαγγελματικών σχέσεων, καθώς όλο το σκεπτικό βασίζεται στη δημιουργία ισχυρού δικτύου επαφών από επιχείρηση σε επιχείρηση. Είτε επομένως είστε νέος μεσίτης είτε έμπειρος της κτηματαγοράς, το LinkedIn μπορεί να αξιοποιηθεί για να συγκεντρώσετε έναν εντυπωσιακό κατάλογο συστάσεων (recommendations) που μιλούν για τον επαγγελματισμό σας, την ηθική σας, τις δεξιότητες των ανθρώπων και την πείρα σας - και αυτές έχουν μεγάλη βαρύτητα. Τις πολύτιμες συστάσεις και αξιολογήσεις (endorsments) μπορείτε να τις ζητήσετε από πρώην συναδέλφους και διευθυντές, επιβλέποντες ή όσους έχετε στο παρελθόν συνεργαστεί. Οι περισσότεροι στο LinkedIn είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν, ειδικά αν δεσμευτείτε να κάνετε το ίδιο και γι’ αυτούς.

Επίσης, ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε ή να βελτιώσετε τυχόν σελίδες και προφίλ που λείπουν ή υπάρχουν και να θέσετε έναν στόχο να προσθέσετε έναν λογικό αριθμό κριτικών ή προτάσεων σε κάθε μέρος. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να κάνετε τουλάχιστον κάθε τρίμηνο.

Θέλετε ένα έξτρα tip; Μπορείτε να αναθέσετε σε μία εταιρεία digital marketing που δίνει έμφαση στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης μέσα από το Διαδίκτυο. Ο διαφημιστής σας, θα αναλάβει όλη τη δουλειά, από το χτίσιμο της σελίδας σας μέχρι την εμφάνιση του προφίλ σας σε όλα τα σημαντικά μέσα δικτύωσης και τις διευθύνσεις που ασχολούνται με την αγοραπωλησία ακινήτων. Έτσι, εσείς θα συνεχίσετε τη σκληρή δουλειά με τους πελάτες σας, ενώ θα ξενοιάσετε από το άγχος του να δημιουργήσετε την καλή διαδικτυακή φήμη.

Και αν οι κριτικές είναι αρνητικές; Μην αφήνετε να σας επηρεάσουν

Είναι πολύ πιθανόν ότι θα συμβεί και αυτό. Σε κάποιο σημείο, κάποιος μπορεί να αφήσει σχόλια όχι απλώς μη θετικά, αλλά που μπορεί να φτάνουν στα όρια της αγένειας. Ή ακόμη και να είναι ανακριβή ή άσχετα με τη δουλειά σας.

Τι πρέπει να κάνετε; Σίγουρα όχι να μετανιώσετε το γεγονός ότι εκτεθήκατε στο Ίντερνετ. Ούτε μια ή δύο αρνητικές αξιολογήσεις στο Google να σας κάνουν να θέλετε να «κατεβάσετε» την καταχώρηση σας στο Google My Business. Αντίθετα, αυτό πάντα θα πρέπει να το σκέφτεστε ως κάτι το θετικό. Αντιμετωπίστε επομένως τα αρνητικά σχόλια με ψυχραιμία και ως προς ένα βαθμό, σοφία.

Επικεντρωθείτε στα γεγονότα, όχι στα συναισθήματά σας. Αποφύγετε κάθε είδους πόλεμο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με το άτομο που δημοσίευσε με σκοπό να τον βοηθήσετε να αντιμετωπίσει και να επιλύσει το πρόβλημά του. Εάν αυτό δεν γίνεται και η υπόθεσή του έχει κλείσει, ζητήστε του μια τροποποίηση στα αρχικά του σχόλια. Εάν πάλι δεν βρίσκετε σημείο επαφής, απαντήστε δηλώνοντας την πρόθεσή σας απλά και χωρίς καμία συναισθηματική φόρτιση.

Για παράδειγμα:

«Αγαπητέ κύριε/κυρία, προσπάθησα πολλάκις να επικοινωνήσω μαζί σας για να συζητήσουμε τις ανησυχίες και τη δυσαρέσκειά σας. Λυπάμαι πράγματι πολύ που αισθάνεστε έτσι. Θα θέλατε να μου στείλετε ένα μήνυμα ώστε να μιλήσουμε περαιτέρω γι’ αυτό;»

Η επαγγελματική σας συμπεριφορά και η δηλωμένη επιθυμία σας να κάνετε τα πράγματα σωστά – ακόμη και αν το σχόλιο είναι λανθασμένο ή παράλογο- θα φανούν σε εκείνους που διαβάζουν την αξιολόγηση. Επίσης, να θυμάστε: Εάν λαμβάνετε συνεχώς θετικές κριτικές, οποιαδήποτε αρνητική ανάρτηση τελικά θα ξεχαστεί ή θα περάσει χωρίς πολύ ντόρο.

Άλλωστε, ένα ατυχές γεύμα ή ένας απρόσεκτος σερβιτόρος δεν χαρακτηρίζει απαραίτητα ένα εστιατόριο ως κακό. Το ίδιο συμβαίνει και με τη δουλειά σας. Εφόσον επικρατούν οι θετικές αξιολογήσεις να είστε σίγουροι ότι είστε σε καλό δρόμο ως επιτυχημένος μεσίτης.